alkisah minah3

alkisahnya 3 minah pegi yang x berapa Berjaya Times Square (BTS) sunday lepas nak celebrte beban asgmnt yg da habis. dijadikan ceghite, pegilah 3 org minah ni bersama beg duit yg adop pitihhh. sesampainya mereka di bts, dengan pantas kaki berjalan menuju ke ATM  BSN nak draw dwet tuk berjoli sakan2. nok jd ko gerohnye, terpampanglah ayat mudah paham 'out of service' kt screen ATM. 

"ohhh..takpo2! atas banyok agi ATM laen" kata minah pertama dengan keyakinan yang teramat sangat. 

maka diteruskan perjalanan mereka menaiki tanggo gerrok ke tingkat atas dengan harapan ATM laen menjadi tetapi alangkah sedihnya mereka, kad BSN mereka ditendang kluar oleh ATM maybank. 'cannot be proceed' katanya. 3 minah tersebut dengan perot yang berkeroncong melilau-lilau di seluruh kawasan BTS, dipanjat mereka sehingga ke tingkat 10, dituruni hingga ke basement parking, sehinggakan semua ATM Maybank, Bank Rakyat, Ambank,CIMB, EON dicocoh mereka untuk mengeluarkan duwet. namun semua penat lelah hanya bagaikan mencurah air ke daun keladi. 'cannot be proceed' semuanya. 

minah3 buntu + malang

habis lenguh kaki menyasar, makin kuat perot mereka bergendang. 3 minah tersebut buntu. hari gembira mereka bertukar malang. tiba2, fairy godmother muncul. minah 3 mengeluarkan wang 50 yang hanya sekeping dan berkata

 "kita akan usahakan jalan selepas ic perot dlu. otak aku xleh jln time perot lapa'. 

minah 1 dan minah 2 tersengeh kegembiraan mendengar perkataan makan.mereka bertiga melompat lompat kanggaru menuju ke chicken rice shop sambey melibas-libas wang 50 ke udara. 


gembira kekenyangan 

minah1 minah2 minah3

begitulah kisah 3 minah malang yang adop pitih merayau2 di area KL. pengajarannya, pitih hanya masalah. apa yang penting ialah ukhwah yang terbina dalam kekalutan membawa satu kenangan yang cukup bermakna. manfaatkan tiap detik dengan kesederhanaan & fikiran positif ! ENJOY!

~tamat~

Comments

EEFFAH said…
pintis xdop pun nok g bts gak..
hhoho..~
eEzzahAwang said…
haha!.yang penting tunjuk muka yakin n belagak loaded k. org bukannya nmpk purse kita pon.haha
Anonymous said…
3 minah wat sempOI mcm anak Dato'
Anonymous said…
minah 3 jdi mgsa 2 minah lg as tmpat b'gantung idup..HAHA

aweksss xbrapa CUN
Anonymous said…
.......

boboyo :P
eEzzahAwang said…
jajai n boboyo : bele2 adop pitish pon shopim ugak. kejadian kt lam bilik persalinan paling xleh blah..hahahhahaha

Popular Posts