rough yet sensitive

pernah dengar kuala gandah ?? tempat GAJAH tuu..GANDAH = GAJAH. ahaa! 2 la sifir senang aku tuk nak hafal2 tempat2 pemeliharaan dan pemuliharaan binatang2 lam geografi time form 3 dulu HAHA.. msti kamu2 pon cmtu kan? ade lagi..hutan simpan sepilok ORANG UTAN, kuala gula BURUNG dan beberapa lagi yang aku pun da lupa dah HIHI. alhamdulillah last weekend berpeluang join maksdare aku pegi fmly day dpeartmnt dia kt Kuala Gandah, Lanchang. disebabkan mksdre aku tu single, so, aku, k najihah n k fadhilah bertindak menjadi fmily dia on dat day. paling penting, maksdare aku tu kaya n kami ditanggung 110%.HAHA. dun jeless u ollss


k fadhilah, k najihah n aku yang kaki penderakk


tempat ni sangat sesuai tuk rekreasi keluarga. kita boleh :
dekati GAJAH2
feed them
tunggang GAJAH 
mandi bersame2 GAJAH!
tayangan video
melawat mini muzium

AUM! kami berkesempatan cube sume aktivti kt c2 xcept mndi ngan GAJAH x sempat coz kol 3 bru waktu mndinya. disebabkan cuaca sangat panas n gap pnjang ngat nak tggu, so, pas decide2 better to get home sebab baby2 da menangis2 sekuat hati kerimasan n kepanasan. aku plak ciap tido waktu tayangan video 30 mnt 2..penat tunggang GAJAH

skin GAJAH punyalah kasar cam kertas pasir. nak rasa bulu dia plak, aku suggest pegi pegang berus sabut! haa, sebijik camtu..HAHA ingatkan nek GAJAH comfort sebab lemak2 dia 2, rupanya mmg menyakitkan bontot! tulang sajjeerrrr...kesian kt GAJAH kan. cam aku. kami bukan gemuk sebab makan banyak au! baka besar lah. HAHAHA!



nak tau,hampir kesemua hiasan kt kuala gandah neh bertemakan GAJAH. lampu, plak jamban, hiasan tiang, welcoming board, n macam2 agi yg xsempat nk amik gmbar. mmg betul2 GAJAH la kt c2. the only air kotak jual kt c2 pon air GAJAH tau (air tebu). HAHA.moknget toll. 

kesimpulannya, ajak n bawak la fmly dtg cni. ROUGH YET SENSITIVE! GAJAH nampak je besar. tapi hati kecik. bak kata pakcik yg bekerja kt situ, kalau kita manjekan, dia pon manja n baiklah. tapi kalu kita ganas n berkasar, dia hempap ngko mmpus okey! bila tengok, sentuh n main GAJAH, kami yang besar gedabak pon excited, apatah lagi budak2. SO, bring them here! no regret guarantee :))  

p/s: cuba kira bape kali gajah aku mntion lm entry ni :P


Comments

EEFFAH said…
ayat x bole blah..

kami bukan gemuk sebab makan banyak au! baka besar lah. HAHAHA!

;P
eEzzahAwang said…
HAHAHA! xke betol ke passs???

Popular Posts