kejadian bongak 27 MEI

assalamualaikum :)

wah! lame giler x update belog. da genap seminggu sehari balik bercuti, skrg bru rajin nk menulis. ok. stret to the story mory. tanggal 27 MEI 2011, hari paling banyak ketiak aku berpeloh. HAHA. weii kotor laaaa...:P 1st kejadian bermula dengan beg troli sbijik aku mengheretnya dalam kebanjiran warga kota kuala lumpur yang menyesak di stesen pertukaran masjid jamek. masa ni otw nak ke rumah cekdo a.k.a maksdare aku di gombak yang bermakna aku kena board train aliran kelana jaya. after beli tket aku terus angkat kaki ke laluan yang kite kena insert tiket tu kan, then cam biasa tercegat jap tuggu tren. memang manusia ramai sangat mase tu.. lemas wehhh HUHU dengan claustrophobic aku neh, nasib baik boleh benafas je :P 
FUHHH..lega dalam tren bila dpt port cantik nak sandar badan. manusia mmg ramai lah time tu..bukak mate, tgk sekeliling macam2 ragam org tapi dalam banyak2 mende mata aku tertarik pada satu objek biru yg common ngan train passenger cam aku neh. aihh..mane kad tiket aku???? wehh..jgn begurau doe. otak ligat berputar ingat balik mane aku campak mende alah tu. time2 kalut ni lah bertukar jd scene mendebarkan plak..muncul soklan, aku amik balik x tiket pas insert td??? CIS! sah mmg kad tu terjojol sekor2 aku x amik! HUHU. bile otak dak buat conformation yang aku mmg lupa amik, signal terus sampai kat jantung bagi command pump laju2 nak bagi aku cuak. adrenalin banjir dalam badan..himesfera kiri kanan otak mula cipta helah bela diri. otot2 muka menegang ekspress emosi..mulut mula mengira duwet dalam tangan, opss!cme RM15..otak mula reka cerita "..rasanya klu tiket hilang kne bayar RM20...ye kerr.. " arghhh!! serius dah mula sumpah diri sendiri!  setibanya aku di destinasi (stesen gombak) kaki lemah longlai menapak ke kaunter pelanggan. muke dah pucat lesi.


err..assalamualaikum akak..
ehehh..tiket sy tecicir lerrr..emm..cmne eh..(speaking KL jap)


HAA! cuak lah tu..padan muke ngko


err...(muka biru) maaf akak..td lupe ak amik pas masukkan kad kt gate ehhh alaa yang tempat kite msukkan kad tiket tuhh..(cakap x keruan)


akak tu wat muke slumber..ciap terkekek gelak tgk aku,,CIS!


ok2..sbb aku bak arini, byr 2.30 je k. ngko dr msjd jamek kan??


a'ah


ok. sptotnya RM7.50 tp lawak la tgk ngko ni..cuak giler muke...


ehehhh..trime ksh kak. sori ekk..t lgkali x hilang da..hehe (sengeh kerang kt akak tu)


sumpah mmg cool habis kakak 2. RM7.50 pon aku bulih bayar ler...ngatkan RM20. bikin eden cuak jerkkk..kemudian berjalan-jalanlah aku menuju umah mak sdare aku dgn muka lega. thank you Allah :)





second tragedy pulak malam hari yang sama. yang paling xleh blah, jam dinding umah cekdo lewat 15 minit! aishehhh..ape lagi xtentu hala lah bersiap nk ke terminal bas putra. "laju..laju..'" xbrenti ati aku berbisik lam krete..ceewahhhh..HAHA. tepat 9.52 da beada dpn PWTC tp omg mmg jln jem sampai xbgerak langsung. lane sebelah, bas mahligai 2 bijik! 'OH! bas aku! yer doh ni..bas pukul 10" aku terhendap2 kot tingkap kreta tgk no bas. TB11 & TB13. weiiii..mane TB12????adushhhhh..ketiak berpeloh lagi skali..cekdo pun da naik kalut.


"angoh kne lari lintas jalan sendiri neh. cekdo mmg takan sempat u-turn nak drop tepi jalan.."
"heh??keluar kreta bwk beg tgh2 jalan jem ni??"
"yep! there's no other choice kalau tanak kena tinggal bas. im sure bas TB12 da ade dlm terminal"
" >.< perghhhh.."


"OK! persetankan ape org nak kate, tebalkan muke, tarik nafas dalam2.." bismillahhirrahmanirrahim...1..2..3.. clik! jari aku bukak pintu kreta, punggong terlompat keluar..angkat beg terus berlari menuju seberang! OMG aku sendiri x percaya jd heroin citer korea malam 2.HAHA malu weiii..lalu depan kreta2 kat tengah2 jalan jem dgn bawak beg gedabak besar! manusia2 seberang jalan pakat dok kelih blako HUHU


masuk terminal, terus ke kaunter mahligai. as predicted, mmg bas da sampai  and dah nak gerak. fortunately second driver still at the counter and asked me to follow dia naik bas kt laluan belakang terminal. alhamdulillah..malam yang melegakan dapat naik bas even kena marah ngan pakcik 1st driver sbb dtg lambat sabor jelaaa T.T terngiang2 dalam otak aku nak wat tajuk entry pasal hari ni. nak update dalam belog lah kononnya..HEHE dua kali aku tempuh kejadian yang betul2 buat ketiak basah..ok! ape tittle yang sesuai?? sweating armpit day? my armpit sweat twice a day??aishhh.. x kene ja bunyi..ahh..penat2..tido dulu ZZZZZZZ


6.40 am..bas berhenti solat subuh di masjid guntung..1st time naik bas laluan LPT..balik kot ganu instead sebelum ni naik bas laluan gua musang. rupanya 'sweating armpit' belom berakhir..kluar je pintu masjid, tibe2 terpandang bas bergerak.tgk kiri kanan bas, dah x ada bas mahligai lain..eh, bas aku tuh??heh??da gerak?? sepantas kilat pakai sandal, ZUFFFFFFFF belariiiiiiii..."aaaAAAA..tunggu...tungguuu...TUNGGU pakcikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!! 


menggom! betul ke neh?? bas tinggal aku??terpinga...HAHAHHAHA..aku gelak, lucu plak rasanya..trus kol umii.."umi..angoh kena tinggal bas brenti myg subuh....hek3..gelak...tibe2..huk3..rasa nak menangis tiba2..baru tersedar n berpijak di bumi nyata..aku kena tinggal..then jadi blurrr..nak gelak ke nak menangis?? HUHA!  pandang sebelah, rupanya ada budak sorang lagi senasib ngan aku..da la form 1.kesian dia..automatically aku bertindak matang jadi penyelamat dia."sabar eh..akak da kol mak akak, nt mak akak datang ambik, jangan ngis eh..akak 1st time neh kena tinggal bas..bla..bla..bla.." cakap banyak pulak akak neh..HIHI budak tu nampak cool bila aku dah tenangkan dia..tengokk..hebatkan aku :D


then, masuklah balik aku bersama budak form 1 td dalam masjid. takut kena kidnap plak HEHE..then aku ajak budak tu lipat kain2 sembahyang n sejadah bertaburan dalam masjid..tebus dosa..muhasabah diri..mungkin banyak sangat dosa aku sampai Allah bagi 3 kali ujian 'sweating armpit' sebelum sampai rumah HAHA. setengah jam pastu muncul lah almas & eloprah menyelamatkan kami berdua....TAMAT...




Comments

Anonymous said…
owhhhh...gilerrrrr r eeeeeeeeeeeeeee................hahaahaahahahaaaha
eEzzahAwang said…
malang x berbau..dugaaaaaannn..HAHA

Popular Posts