I've been tagged

Hai semua! Sekarang aku sedang menyambut merdeka lepas final exam dengan membazirkan masa membuat benda yang memakan masa ni. I've been tagged by my japan-lover cousin.


[First Step: Rules]
  1. You must post these rules.
  2. Each person must post 11 things about themselves in their Journal.
  3. Answer the questions tagger set for you in their post and create 11 new questions for the people you tagged to answer.
  4. You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
  5. Go to their page and tell them you have tagged him/her.
  6. No tag back.!!
  7. No stuff in the tagging section about "YOU ARE TAGGED IF YOU READ THIS!" YOU LEGITIMATE LY (a.k.a really, with all honesty) have tagged 11 people.

[Second Step: 11 Things about me]

1. Suka perasan comel tapi memang comel
2. Skema datuk dalam certain hal yang perlu serius nak-nak hal yang ada deal with outsiders.
3. Tak berapa cakap sal hal orang. mind own business dalam erti lain selfish sometimessss HEHE. 
4. Hari-hari dalam tandas time mandi tekad dalam diri nak kurus, tapi bila melangkah je keluar toilet, tekad tertinggal dalam jamban. 
5. Family-type. Kekeluargaan adalah perkara paling indah dalam hidup >_<
6. Suka baca belog sendiri. Paling tak boleh blaa
7. Sedang mengkedekutkan diri sebab nak save money buat menikah. Umi cuma nak sponsor lembu je dia cakap.
8. Tak suka menyesal bukan tanak bertaubat. Move forward.
9. Baking addicted
10. Suka gila stalk perempuan. BEWARE!
11. Buat yang terbaik tuk diri sendiri. Besederhana and berdoa Allah makbulkan doa saya untuk kahwin. HAHA. 




[Third Step: Answer the Questions]

1. Apa yang korang rasa korang nak ubah dalam diri korang?
Nak jadi kurus untuk tingkatkan keyakinan diri. ehee.serius nak kurusssss

2. Pernah ada crush tak sebelum nie? Hehehe.....Pastue ada perkembangan tak terhadap someone yang korang suka/minat? Jujur ea.......
Tak pernah. Perkembangan terbaru dia dah bagitau mak saya dia nak kahwin anak dara comel ni. Tolong doakan Allah permudahkan semua. Comfirm lepas baca ni muncul macam2 dalam otak korang. HAHA

3. Apa blood type korang?
Dunno. Tapi saya LEO. kalau leo berdarah jenis o kan? tak gituuuu..

4. Minat cerita melayu tak? boleh bagi contoh? kenapa korang minat tengok citer melayu? Soalan nie tiada tujuan memburuk-burukkan mana-mana industri taw. Ini hanya lah untuk observation semata-mata
Takderlah minat sangat, but certain cerita melayu best jugak. LAILA ISABELLA main kali ke 20 pun layannnnnnn

5. Antara musim bunga, musim luruh, musim panas, musim sejuk, mana yang paling korang suka? Kenapa?
Musim hujan. Sebab bila hujan lama2 kat besut air naik jadilah banjir. Lepas tu abah bawak kami sekeluarga pergi tengok air banjir. Seronok yet menginsafkan T.T

6. Apa pendapat korang pasal personaliti berdasarkan tarikh lahir, jenis darah, dan sebagainya?
Tak percaya semua tu. Manusia unik bukan ikut tarikh or darah tapi sebab dah memang mereka macam tu. Jenis jawapan malas pakai otak.

7. Macam mana korang handle orang yang bercakap tak henti-henti sampai korang rasa terganggu nak buat kerja?
Disebabkan aku jenis terus terang, so bagitau je lah yang sepatutnya. Sila keluar ke contohnya...

8. Apa favorite quote/ line korang? 
"Comel cam aku"

9. Korang seorang yang senang menangis? YES or NO!
NO! 

10. Novel/movie/drama apa yang korang rasa meninggalkan impak paling dalam dalam hati korang?
Novel tak pernah baca sampai habis. Drama suka skip2. Tengok movie jap lepastu movie pulak tengok aku. So, rasa2 ada impak paper tak?

11. Siapa diri korang 9 tahun (2020) dari sekarang?
Kalu ikut rancangan, seorang cikgu kepada murid-murid pemulihan, isteri kepada seorang suami, ibu kepada anak kalau ikut rancangan 4 orang semuanya.HIK3. hanya rancangan, DIA tentukan (n_n)




[Fourth Step: My Questions are......]

1. Siapa paling anda suka stalk?
2. Rasa-rasa diri anda ni comel x?
3. Kalau korang boleh bersemuka dengan aku, apa korang nak cakap or bagi? aku terima jerrrr
4. Kalau umi aku jual kerepek and abah aku suka main njitnjit semut sampai berbalam, mak bapak korang pulak?
5. Setakat hidup lebih 15 tahun pastinya, apa benda korang paling suka?
6. Menyesal x berguna. Tapi kalau buat lagi?
7. Kalau jumpa ex-bf o ex-gf, agak-agak pe respon korang?
8. Kalau aku tahu bf aku ader awek lain, aku santau jer 22 orang tu, kalau korang??
9. Soalan aku semua nya xleh blah. Sajer2 buat korang cuak. boleh tanya sket, korang suka aku x??
10. Bila nak kahwin?
11. Terima kasih sudi jawab semua soalan bodo kat atas. Soalan last ni aku serius nak tahu jawapan korang. Aper pendapat korang sal nikah khitbah??




[Last Step: Tag 11 other Person]

Disebabkan follower ramai sangat, so semua aku tag kecuali yang x boleh nak tag. Dengan segala hormatnya, beberapa orang ni ditag.


Bila dah rajin-rajin or rasa nak layan menda bukan-bukan boleh la nak buat entry i've been tagged ni. Have nice day everyone~


Comments

HikarI said…
ayat x ley blahhhh.....
hahaha


bab kawen tue, memang macam2 da pk nie~ingat nak tanya masa raya haji ritue, skali dia x balik da~~~

neway, gud luck la nak pujuk ur umi^^
eEzzahAwang said…
sila berusaha mengorek di lain masa..haha
jiha said…
okeh! da jwb dah sume soklan tuh..since terperasan yg ambe ditagged!! hehe.. k cikidout!! =P

Popular Posts