Cinta

Assalamualaikum Happy Wednesday readers (:

Entry kali adalah rentetan post lepas [link] yang mana aku, jajai, boboyo and ika join program yang sangat cun habis! It was about 'Chenta'. Bukan cinta pada Mujahid atau cinta pada Najdi, tapi ci ci cinn taaa kamuuu 'versi tiga kata'... 

Almost 7pm kami segerombolan bersamaan 2 buah bas tiba di perkarangan Masjid Negara then terus mengorak langkah ke Bangunan JAWI berdekatan juga dengan pusat stesen penyiaran Al-Hijrah. Ada kelas lah u >.< Haritu aku sangat excited memandangkan jap lagi nak jumpa Wardina depan mata neh. Hati berbunga-bunga berjalan bagai di awan awangan tak sabar masuk dewan. After registering attendance makan2 percuma jap then terus pegi cari surau untuk bersolat magrib.

Sambil-sambil tunggu azan, aku termenung jap tahan angin jaga wudhuk takut batal. Suddenly ada makcik ni tiba2 melontarkan suara kuat dalam kebeningan syahdu maghrib..

'anak-anak muda bagi makcik2 masukkkk..' 

dia sambung lagi 'Sepatutnya pegilah solat kat masjid negara, tenaga kuat lagi buat apa duk menyempit kat sini..kesian makcik2..' 

Aku pandang makcik bersuara kuat tu, ada kebenaran dalam katanya tapi aku terus buat pekak badak, terus angkat bontot pegi cari port tepi dinding konon nak menempel jugak kat surau tu. Dalam ati pikir jugak setan betul pangai aku ni tapi persetankan setan, telekung pun da pakai, mata pun da nampak Wardina masuk surau . 
Azan maghrib berkumandang kemudian iqamat dilaungkan mengajak umat Muhammad mendirikan solat. Aku bangun cepat intai2 saf sebelah wardina tapi alangkah malang, saf da penuh, lalu menempellah jugak aku tepi dinding tadi tapi hati tetap kembang sebab selang 3 makmum je Wardina dengan aku.

'Dah dekat daa' detik hati kecil..

Assalamualaikum warohmatullah..assalamualaikum warohmatullah.. selesai bagi salam aku bangkit nak bagi ruang ada orang2 yang still belum solat. Tiba2, mata aku tertacap pada kak Dina yang sedang menuju ke arah aku. Tubuh kaku jap, dia ada sebelah aku ni..apa nak buat?? oh man..getaq giler.. xsampai 30saat, kak Dina menyempit masuk saf depan tuk sembahyang sunat. Subhanallah..memang cantik SUNGGUH! 

Maka tersenyum lah aku sepanjang perjalanan dari surau ke dewan ^_______^

Hampir 8.30 barulah majlis di dewan bermula. Betapa seronoknya program malam tu aku tak pandai nak explain dengan kata-kata. Rasa insaf, hati kembang, perasaan cinta, syukur, semua berombak-ombak dalam diri aku. Sepanjang 3 jam program 8.30-11.30 berlangsung, tak terdetik rasa bosan pun dalam diri aku memandangkan kak dina, kak emy sofia, imam mujahid & imam najdi masing-masing menyampaikan ilmu dengan cara tersendiri dan tak henti buat lawak.Program langsung tak formal dan bagi keselesaan kepada penonton memandangkan kebanyakan yang menonton budak2 remaja macam akulah.EHE!  

Mereka yang HEBAT!

Booklet yang sangat disangka kad kawin -.-'

''Sana-sana! tuu kak Dina.." kata budak oren yang jakun kepada kawannya purple yang turut jakun.

yang ni aku tak tau kenapa aksi ni dipertontonkan. aish! konon candid leteww

oh ya! disamping dapat face 2 face dengan retis, kita juga berpengalaman berada dalam konsert bagai.. kumpulan nasyid Damascus, Aiman akademi nasyid, Aishah & Nash nyanyi sampai aku terbatuk & terpaksa minum air. Dalam caption ni aku jugak nak gtau yang aku jabat tangan ngan Aishah HAHAHA!

Sesungguhnya Malaikat menebarkan sayapnya kepada mereka-mereka yang berada di majlis ilmu. Allah berjanji "seseorang yang berada di majlis ilmu seolah-olah berada di taman-taman syurga.." (n___n)v

Wallahu'alam

Marilah bercinta <3


Comments

Popular Posts