Melaka Part II - Menuju Puncak!

Sebelum baca entry ni, baca yang ni dulu (:


1st place to visit right after sampai di Melaka ialah Menara Taming Sari. Yeah! Menara yang berputar dengan tiket berharga RM17 itulah. Memang berbaloi bagi  first time rider memandangkan kita boleh tengok bandar melaka yang sungguh ohsem. Tapi bila dah jadi 2nd 3rd 4th  (ada ke sampai 4kali??)  rider, memang bohsan tahap gaban duk kat tas tuh. 

Memandangkan kali ni aku travel versi jimat duit dan jugak sebagai 2nd rider, aku cuma spend RM2 makan jambu batu sambil tunggu  mereka2 yang excited sungguh naik taming sari. 

Jambu~

Kebetulan waktu tu, memang tak ramai ride Taming Sari. Jadi mereka tanpa segan silu conquer 360 darjah menara berkenaan. Snap gambar tanpa henti sampai berpuluh-puluh keping gambar di Taming Sari semata-mata. Ok fine, aku bagi chance..

Boy over flowers

Taming Sari : worth enough to make them soooo happy

OHSEM Melaka

Si baju putih sedang menyedut Vitagen 

we'll get the memories again somehow ^^



Kesimpulannya, aku kenyang makan jambu, mereka hepi conquer Taming Sari >.<

Bagi mereka yang plan nak ke Melaka, jangan lepaskan peluang ke Menara Taming Sari yang sangat OHSEM. Menara ni sangat berdekatan dengan Muzium Samudera, Muzium Maritim, Dataran Pahlawan, Mahkota Parade, A Famosa, muzium2 dan di'conclude'kan mereka sangat berdekatan antara satu sama lain. Park kereta RM3 per entry berhadapan Muzium Samudera, then uols bejalanlah kaki sampai lenguh ke mana2 ajaa..mudah, jimat, & enjoy. 


Bersambung..






Comments

Anonymous said…
ohsemmmmmm
Ezz said…
Awat byk sgt part ni macik???bla nk msuk yg kndri cik lin plak?? teeheeee~
eEzzahAwang said…
penat kot wat part banyak cmni.nk pengsan aku.. lengkali kita kena divide zack..separuh blog aku, separuh blog kau..hahahha
Ezz said…
ingt comel sgt r divide2 cmtu??xnak,biaq ang penat sensorg!!!!

Popular Posts