Rezeki Allah yang pegang

Assalamualaikum. 


After five and a half year menuntut di IPG, kecamuk perasaan kecewa, sedih, marah, tak adil, all those bads datang dalam diri bila cuma jadi calon simpanan yang dicop expired by December2015. Sumpah, langsung xde rasa redha dalam hati at first. yelah, manusia, mudah lupa dengan Pencipta. 

Aku tak sorang, berteman ramai. Kawan bangang2 yang duk sakan gelak beranak buaya yang sambut la, yang bakal kena sumpit ngan teruna asli sarawak bagai, akhirnya kecundang drama airmata sama2 jugak weiii. Kah kah kah. Awak, kita rindu nak peluk awak semua nangis sama2 then mengilai dalam kebodohan. Anah, ecah, eja, bell, ika, jum peluk ketat2.

Bila keadaan camni, xde orang akan faham kecuali kita yang rasa. Ape yang org cakap tu kita dgr kosong je la. Konon orang nk tenangkan, banyakkan bersabar, tapi ada tiba masa, diri engkau rasa benci. Benci dengan keadaan ni. 

Sehinggalah suatu saat...kau duduk dan tunduk pada Penciptamu, Dia yang memegang rezekimu. Allah....lemahnya hamba hina ni. Sungguh aku sedar, tiada jalan lain, melainkan aku dekat denganMu Ya Allah. 

Tunduk dan Patuh. Allah Maha Pengatur, Allah Maha Pemberi, sungguh jangan engkau berhenti berharap, jangan engkau berhenti berdoa dan memohon denganNya. Tunduk dan selam diri dalam baju, dalam hati, engkau rasa betapa kerdilnya diri yang hina, sombong, lemah, tiada daya untuk tentu apa yang engkau mahukan. 

Hanya Allahlah sebaik-baiknya Pemberi Rezeki (al-Jumuah:11)

InshaAllah. Suatu hari nanti..masa dan rezeki kau tiba..saat engkau menjadi seorang yang sabar, Allah kurniakan lebih dari kau pinta. amin. 



Hati Sadis. Wallahu'alam. 






Comments

Popular Posts