Acceptance

Ya, penerimaan. Sometimes bila benda baru yang jauh berbeza dari kebiasaan hadir dalam hidup kita, there is 'acceptance' yang kita kena handle. It is all about how we taking, receiving, obtaining things supaya cun dengan diri kita dan buat kita rasa senang dengan keadaan tersebut. Penjelasan yang cukup panjang.

My head stacked dengan banyak perkara baru yang perlu diterima. Nak kata newlywed tak jugak, mungkin sebab distance sebelum ni menyebabkan banyak perkara rumahtangga yang belum hadap. At last, bila dah sebumbung macam ni, too much things ive learned escpecially when its come handling my assent to the reality i am facing with.

Tipu kalau kata xde air mata yang mengalir. Yelah, terima benda yang jauh tak pernah sampai tahap otak aku nak fikir, perkara yang tak henti berjalan dalam kepala aku sampaikan terbawak dalam mimpi, termengigau tak tentu hala, sampai perlu ditenangkan, hinggakan perlu ditampor tampor supaya sedar, akhirnya perkara yang tak masuk akal tu tetap ada dan aku perlu terima.

Bila guna mata hati, baru sedar kehidupan semua orang berbeza. macam mana kita nak diri kita happy, kita yang tentukan. Terima dengan POSITIF. Tu kunci emas to make sure happiness stay in. Teori ABC ingat the 'B' stand for 'belief system'. Pada hati kita, iman kita. Semua perkara yang aku hadapi dalam hidup ni ada baiknya ada buruknya. Terima seadanya, ubah perlahan-lahan. Percaya bahawa Allah bukan saja-saja buat semua ni, ada pengajaran Allah nak aku belajar, ada banyak perkara Allah nak ingatkan aku supaya ubah, hijrah ke arah lebih baik.

Be strong dear self. Awak tak sorang, awak ada Allah.

Wallahu'alam.



Comments

Popular Posts