Allah SAYANG

Monolog antara Aku Manusia, Iman dan Setan :

AM # haishhh..pulak dahhh...<mengeluh>

          **termenung sejenak sambil pikir**

tiba-tibaa ada yang menjawab..

I #dalam hidup ni, nak tau apa tanda Allah sayang kita??

AM# Allah bagi banyak nikmat kat aku

I # tu jer? penah pikir lagi panjang?

S #malas dowh nak pikir, ngah banyak masalah nih. Handphone wat hal plak..haishhhh MENYUSAHKAN BETUL!

I # tutup mata,tanya hati kenapa Allah bagi ujian??

I # DIA bagi ujian tuk kita hadapi supaya kita lebih dakat pada DIA

AM # A'ah kan. Allah sayang aku. Dia takdirkan phone rosak time elaun masuk nak aku belajar redha, belajar bersyukur dan berfikir dengan nikmat yang dia dah bagi. phone lagi satu kan ada..org lain belum tentu ada handphone tapi aku, handphone sampai dua. Alhamdulillah...(iman berjaya guide aku)

xsampai satu milisaat kemudian,

EH, ke perlu beli tepon baru yang lebih elok nih? ehehh...



tengok! manusia lemah cam aku kejap je setan nak permainkan..HWAAAAA..time elaun masuk ni la dilema macam2 masalah perlukan penyelesaian guna duit T.T

Pabila elaun makin dekat nak masuk, makin banyak lah masalah yang timbul. TERKINI!clamshell phone aku sedang merosakkan diri tanpa disuruh. charging x masuk plak dahhhh.. percaya x aku plugged in charging berjam jam semalam, then bila masa aku rasa da full, tettttt...BATTERY LOW! wooWnak kena BLOW kat WALL je hekpom nih. .

GERAM

sigh#

Comments

Popular Posts