Oh MUET!

Apabila aku tahu MUET dah tak masuk list untuk lepas ijazah, diri aku mula memandang enteng pada bahasa omputis. Belajar pun cuma sejam seminggu, vocab grammar semua dah cabut. Tapi disebabkan 60 hinggit sudah dibayar, nama pun dah terdaftar, MUET tetap aku jalannnnn...

Time yang exam speaking dulu, boleh pulak aku tersasul '-lah' time ngah syok2 skipping. Pulak tu bila otak jam tak terkeluar word yang nak sebut boleh pulak aku pandang examiner tanya dia..'err apa tu..??..". Examiner tu pandang aku, senyum..ehee, lega tengok dia senyum. Lepas tu dia tunduk potong markah..hwaaa T___T

Nasib baik lorh time reading aku terer jugak bab-bab menembak. Siap kira ABC ikut melodi Grenade lagi. Hebak! Listening pulak tayah cakap lah, langsung tak paham apa yang malaysian bajet english tu sebut :P

Writting paling menyesal. Tajuk yang dapat tu agak senang. 'A person's career choice should be determined by his or her interest'. Intro aku buat punya bapak best but tiba-tiba tersangkut kat isi..errr...career akan menjadi periuk nasik kita di masa hadapan. career will be our rice..rice ape da?? will be our ricecooker in the future(fullstop). masa da tamat. Keluar je dewan, baru 'bowl' datang. rice bowl sepatutnyah.. AH! lantak, jangan pusing belakang =.=

Comments

Popular Posts